Medborgarkontoret som är beläget i kommunhuset i Charlottenberg är till för din skull. Vi vill förenkla för dig som kommuninvånare, företagare och besökare att få personlig service och information om kommunen.
Du är hjärtligt välkommen att kontakta eller besöka oss när du har frågor, synpunkter eller vill ha hjälp med kommunala ärenden.
Vi kan hjälpa dig med olika typer av ärenden. Om det skulle krävas specialkompetens som vi själva saknar, vägleder vi dig vidare till rätt person i den kommunala organisationen eller till den myndighet som har till uppgift att hantera ärendet.
Vi vill vara en öppen och tillgänglig servicefunktion som är lätt att få kontakt med och som ger dig den information och hjälp du efterfrågar – oavsett ärende. Vi vill också ha en god dialog med dig och tar tacksamt emot din synpunkter och förslag på kommunens verksamhet.
Medborgarkontoret hjälper bl a till med att
- svara på allmänna frågor om kommunen och dess verksamhet
- ge vägledning i kommunala ärenden
- tillhandahålla informationsmaterial som broschyrer, blanketter m m
- mot avgift kopiera, skanna och skriva
- kostnadsfritt erbjuda tillgång till internet via pc i entrén
Verksamheter som finns på annan plats än kommunkontoret
- Individ- och familjeomsorgen
Individ- och familjeomsorgen har egen lokal på Storgatan 5, mitt emot Coop
- Förskoleexpeditionen
Förskoleexpeditionen har egen lokal på Gärdesgatan 13
- Teknik i Väst AB
Bolaget har sitt säte på Östra Esplanaden 5 i Arvika och kundtjänst nås på tfn. 0570-82200 eller e-post till kundservice.teknik@arvika.se
Dina synpunkter, förslag, beröm eller klagomål på den kommunala servicen är viktigt för oss. Vi tar tacksamt emot dem via telefon, e-tjänst eller när du besöker oss.