Vill du bidra till Eda kommun? Här kan du anmäla ditt intresse för att bli ambassadör!
Syftet med ambassadörer
Syftet är att man som ambassadör marknadsför vår kommun på olika sätt. Främst genom att sprida positiv information via sociala medier om kommunen och dess olika tillgångar för att öka medvetenheten för våra invånare och besökare. De som blir utvalda till ambassadörer har ett intresse av att lyfta Eda kommun, dels via kommunens digitala kanaler, men också genom evenemang och eget kontaktnät.
Hur blir man ambassadör?
Du fyller i e-tjänst för att anmäla ditt intresse, avdelningen för turism, information och administration väljer sedan ut ett par personer. Målet är att skapa en allsidig sammansättning med hänsyn till ålder, kön och etnicitet. De med politiska uppdrag blir inte med i uttagningen eftersom de redan är engagerade på annat sätt.
Vad innefattar det att vara ambassadör?
Uppdraget sträcker sig över ett år, från november till oktober. En obligatorisk utbildning på några timmar under en eftermiddag för de framtida ambassadörerna äger rum i oktober, där du får information om uppdraget.
Du blir sedan tilldelad vissa veckor under året då du ska skapa inlägg till kommunens sociala medier. Det utgår ingen ersättning för uppdraget, men efter avslutat ambassadörskap delas diplom och en mindre gåva ut.
Uppdraget klassas som en merit och Eda kommun ställer upp som referens, så du kan skriva med uppdraget på ditt CV.
Välkommen att anmäla ditt intresse!