Kontakta oss

Besöksadress
Torget 1, 673 32 Charlottenberg

Postadress
Box 66, 673 22 Charlottenberg

Telefon Medborgarkontoret
+46 (0)571-281 00

Fax Medborgarkontoret
+46 (0)571-281 03

Fax Vård och stöd
+46 (0)571-281 64

Medborgarkontoret öppettider

mån-tor 8.00-16.00

fre 8.00-15.00


 

 

 

Ramavtal Skriv ut

 

Vad är ett ramavtal?

Det finns ett antal områden där Eda kommun gör många inköp och det skulle vara orimligt att göra en upphandling inför varje inköp. Det kan handla om inköp av sjukvårdsmaterial, kontorsmaterial, livsmedel, möbler mm.

För att lösa detta tecknas såkallade ramavtal mellan kommunen och leverantören. Ramavtalet innehåller vissa avtalsvillkor som ska gälla för en viss tidsperiod. Avtalsperioden brukar vara 2+2 år och under denna tid kan kommunen göra obegränsat med inköp till ett upphandlat pris.

I avtalsvillkoren regleras tex prissättningsmodeller, leveranstider, rutiner vid garanti, reklamation, beställningsmöjligheter, utveckling, elektronisk handel, tillhandahållande av statistik, miljökrav mm. De fasta avtalsvillkoren gäller för alla beställningar som görs av Eda kommun inom ramen för avtalet.

De ramavtal som Eda kommun har med olika leverantörer presenteras i avtalsdatabasen som finns till höger på den här sidan.


Avtalsdatabas


I avtalsdatabasen e-avrop kan man läsa de avtal som vi har med olika leverantörer samt vilka områden vi har avtal inom. I avtalsdatabasen finns alla ramavtal samt övriga avtal såsom städentreprenadsavtal samt kommunens serviceavtal för tex vitvaror inom fastighetsunderhåll. 




Sidansvarig: Anna Bryntesson
Mer information
Charlotte Olsson

Upphandlingssamordnare
tfn 0571-28112


Mina favoriter
Spara sidan som favorit